Information

Samhällsvägledare, Kontaktcenter

Arbetsuppgifter

Kontaktcenter är första kontakt för våra invånare som söker Strängnäs kommun i någon fråga. Du kommer att träffa företagare, medborgare och kommunanställda och vara dem behjälpliga i flera olika ärenden, både analogt, digitalt och på det sätt som den digitala framtiden kräver. Kontaktcenter startade våren 2018 och vi har sedan dess arbetat mycket med bemötande och service till dem vi är till för. Vi jobbar i team och mycket måna om att hitta rätt lagspelare. Kontaktcenter jobbar för invånarnyttan i fokus, vi hjälper och lotsar företagare, invånare och kommunanställda. Kontaktcenter har byggt upp en hög servicekänsla som vi är stolta över och angelägna att behålla. Frågorna från företagare och medborgare är både högt och lågt, och vi är måna om att besvara alla frågor. En central del i uppdraget är att känna till kommunens olika processer som exempelvis ansöka om bygglov, markupplåtelse och olika tillstånd för restauranger för att kunna vägleda rätt på ett professionellt sätt. Du kommer även att ansvara för delar av våra tekniska plattformar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som trivs med att serva kunder via telefon. Som samhällsvägledare hos oss måste du även trivas med ett högt tempo, vara nyfiken och viljan att göra det där lilla extra. Du som söker ska även ha tidigare erfarenhet kundtjänst. Tyvärr är inte alla inkommande samtal av trevlig karaktär, där av är det viktigt att du även klarar av att hantera utåtagerande kunder. Vi ser att du i närtid har erfarenhet av att hantera bygglov och/eller tillstånd för markupplåtelse eller restaurang. Vi ser att du har en stor förståelse för behovet av service för vårt näringsliv i kommunen. Vidare söker vi dig som har mycket god servicekänsla och ett gott bemötande, även i stressfulla situationer håller du huvudet kallt och förser kunden med rätt information. Du som söker ska vara van att arbeta i flera olika IT-system samtidigt. Du skall ha erfarenhet av att jobba med digitalisering och effektivisering av IT-processer i en tidigare yrkesroll. Vi jobbar i en stor förändringsprocess inom området så din tekniska kompetens skall vara bred och du skall ha erfarenhet från att ha ansvarat över tekniska plattformar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund, respekt, utveckling, öppenhet och tydlighet. I vår rekryteringsprocess kommer du att få sitta med och lyssna på inkommande samtal. Detta för att du ska få en så bra uppfattning som är möjligt om uppdraget som samhällsvägledare hos oss. Arbetsprov kan förekomma.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2019-06-24

Referensnummer: 244/19


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt ök. Vi kan tillämpa provanställning om max sex månader.


Upplysningar

Emma Hjelm,

Telefon: 0152 290 15


Katharina Andersson,

Telefon: 0152 293 67


Fackliga kontaktpersoner

Fackliga representanter nås via kommunens växel Tel: 0152-29100


Skriv ut
Senast uppdaterad: 19 december 2018
Arbete och företagande