Andra webbplatser

Information

Koordinator för social hållbarhet

Arbetsuppgifter

Du driver och utvecklar det kommunövergripande arbetet inom området social hållbarhet. Som koordinator förväntas du vara sammanhållande och drivande i det kontinuerliga utvecklingsarbetet i frågorna inom kommunens förvaltning. Du ansvarar för statistik och övergripande utredningar inom området. Omvärldsbevakning som stödjer beslutsfattande och ett regionalt perspektiv är väsentliga delar i arbetet. Nära samarbete sker med flera andra enheter inom kontoret och förvaltningen. Som koordinator kommer du även att arbeta med utbildning, information och kommunikation både externt och internt.

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning med minst tre års arbetslivserfarenhet inom något av fokusområdena jämställdhet, folkhälsa eller tillgänglighet. Du har goda kunskaper, och har ett stort intresse i samhällsutvecklingsfrågor och hållbar utveckling Agenda 2030 . Du har god kunskap i Officepaketet, samt god förmåga att sätta dig in i nya IT-system. Du har B-körkort. Du har förmåga att: • se helhetsperspektiv och analysera, samt att arbeta tvärsektoriellt • uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, samt förmåga att uttrycka komplexa sammanhang på ett begripligt sätt anpassat till aktuell målgrupp. • arbeta självständigt, planera och självständigt organisera ditt arbete. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga, och ser nätverksskapande som ett självklar del av uppdraget.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2019-01-07

Referensnummer: 505/18


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Tillträde: efter överenskommelse


Upplysningar

Mikael Rojek,

Telefon: 0152 293 33


Lina Svensson,

Telefon:


Fackliga kontaktpersoner

Fackliga representanter nås via kommunens växel Tel: 0152-29100


Skriv ut
Senast uppdaterad: 19 november 2018
Arbete och företagande