Information

Inköpschef

Arbetsuppgifter

Inköpschefen ansvarar för att leda och utveckla en modern inköpsfunktion som på ett effektivt sätt stödjer kommunens utveckling och mål. Inköpschefen är chef över medarbetarna inom inköpsenheten och skapar förutsättningar för att medarbetarna på enheten ska kunna utföra ett gott arbete, leder och fördelar arbetet samt förbättringsarbetet. Uppdraget innefattar planering och uppföljning samt att sätta övergripande mål och strategier för enheten.

Kvalifikationer

Utbildning/krav Högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller motsvarande Erfarenhet/krav Minst 5 års erfarenhet av att leda upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) Kunskap/krav (t.ex. IT, språk) Mycket goda kunskaper i Office-paketet Mycket goda kunskaper i LOU Meriterande Goda kunskaper i inköpsspecifika IT-verktyg som upphandlingsannonseringssystem och inköpssystem Personliga egenskaper Initiativrik och drivande samt har förmågan att kunna hantera såväl detaljer som helhet - har en tydlig analytisk förmåga - är service- och samarbetsorienterad - uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, samt har förmåga att anpassa ditt budskap till målgruppen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2019-11-15

Referensnummer: 438/19


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: Heltid

Tillträde:


Upplysningar

Per Malmquist,

Telefon: 0152-293 48


Fackliga kontaktpersoner

Fackliga organisationer nås via kommunens växel Tel: 0152-29100


Skriv ut
Senast uppdaterad: 6 november 2019
Arbete och företagande