Information

Administratör till planenheten, Samhällsbyggnadskontoret

Om jobbet

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt – nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet, Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Planenheten, som ansvarar för kommunens detaljplanering, är en av Samhällsbyggnadskontorets enheter. Vi har uppdrag av bland annat - planläggning för mark- och vattenområdesanvändning, - översikts- och detaljplanering, samt trafikplanering, - långsiktig bebyggelseutveckling, - lokaliseringsprövning.

Arbetsuppgifter

I ditt uppdrag som administratör på planheten blir du en viktig del i enhetens arbete, och ditt arbete sker i ett nära samarbete med övriga medarbetare på enheten. Du fungerar som ett administrativt stöd med förekommande arbetsuppgifter såsom: • Ansvara för enhetens debitering och fakturahantering samt ekonomisk statistik. • Arkivera detaljplaner. • Ansvara för enhetens informationskanaler till invånare via webbplats, informationsblad och blanketter. • Vara ett aktivt handläggarstöd som stöttar upp där det behövs. Även övriga administrativa arbetsuppgifter inom planenhetens ansvarsområde kan komma att bli aktuella.

Kvalifikationer

Kravprofil: Utbildning, färdigheter och tidigare erfarenhet: • Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Erfarenhet av administrativt arbete samt av att ge service på olika nivåer och förmåga att visa stor servicekänsla och ett bra bemötande både internt och externt. • God datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet. • Goda kunskaper i projektverktyget ProjectCompanion. • Arbetslivserfarenhet från samhällsbyggnadsområdet. • B-körkort. • Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Personliga egenskaper: • Trygg i din yrkesroll med förmåga att självständigt hantera och planera dina arbetsuppgifter, samt att anpassa dig efter verksamhetens behov. • Egen drivkraft, med förmåga till helhetssyn och öppenhet för nya arbetssätt. • Noggrann och strukturerad. • God service- och samarbetsförmåga. • Arbetet kräver att du är social, prestigelös och har mycket god samarbetsförmåga. • Du är flexibel och har förmåga att prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. • Du har förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vilja att ta ansvar både för sina arbetsuppgifter men även ha helhetssyn för enhetens bästa. Det är därtill meriterande om du har: • Högre utbildning inom t ex administration. • Kunskap inom plan- och bygglagen och miljöbalken. • Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig/kommunal sektor. • Erfarenhet från dokumenthanteringssystemet LEX. • God kunskap och färdigheter att använda olika IT-stöd i arbetet. Vi värdesätter och lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Övrigt

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregistret uppvisas innan anställning. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia. Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2020-08-02

Referensnummer: 309/20


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse


Upplysningar

Gustaf Björklund,

Telefon: 0152-29241


Fackliga kontaktpersoner

Samira Kello Tel: 0152 293 12


Skriv ut
Senast uppdaterad: 13 maj 2020