Information

Socialsekreterare, Jobbtorg Myndighet

Arbetsuppgifter

Vi utökar nu personalstyrkan på Jobbtorg Myndighet och söker tre socialsekreterare, varav vi erbjuder ett vikariat på drygt ett halvår och två tillsvidaretjänster. Alla tre uppdrag är på heltid. Socialsekreteraren arbetar i stödprocessen Myndighet där utredning och beslut om ekonomiskt bistånd tillika ansökan om bostad handläggs. I socialsekreterarens uppdrag ingår att handlägga ansökan om ekonomiskt bistånd. Ansökan ska så långt som möjligt ske digitalt där granskning sker genom stickkontroller i det automatiserade flödet, medan akuta och komplexa ärenden handläggs manuellt. Att ge stöd till personer att ansöka digitalt på kommundator ingår i arbetsuppgifterna. Det ingår även att samverka med handläggare på andra enheter på socialkontoret samt övriga arbetsuppgifter som faller inom verksamhetsområdets uppdrag. Delta i utvecklingsarbetet av verksamhetsområdets e-tjänst och robotisering av försörjningsstödsprocessen samt arbeta i enlighet med Jobbtorgs vägledande principer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som • har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • har erfarenhet av utredning och handläggning av ekonomiskt bistånd • har god kommunikativ förmåga och god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska • har ett genuint intresse för uppdraget, ett gott bemötande och en god samverkansförmåga • uppskattar ett högt tempo och har förmåga att hantera svåra situationer och socialt utsatta personer • är självständig, noggrann och arbetar systematisk • deltar i uppbyggnaden av en ny enhet genom ett positivt och kreativt förhållningssätt och har ett intresse för att utveckla den tekniska delen av handläggningen • vågar pröva nytt och lär dig både genom dina misstag och framgångar. Körkort är önskvärt. Det är meriterande om du som söker har utbildning i Motiverande intervju. Det är dessutom meriterande om du har kunskap i verksamhetssystemet Treserva. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet. Välkommen med din ansökan idag, urval sker löpande.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2020-02-23

Referensnummer: 45/20


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Vikariat, tillträde snarast - längst till och med 31 aug 2020. Tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse.


Upplysningar

Kristin Sjöö,

Telefon: 0152 29088

E-postadress: kristin.sjoo@strangnas.se


Isabella Consoli,

Telefon:

E-postadress: isabella.consoli@strangnas.se


Fackliga kontaktpersoner

Gina Junås Tel: nås genom växeln: 0152- 29100


Skriv ut
Senast uppdaterad: 6 november 2019
Arbete och företagande