Andra webbplatser

Information

Administratör till kansliavdelningen

Arbetsuppgifter

Som administratör på kommunstyrelsens kansliavdelning kommer du att ha ett varierat uppdrag och på många sätt fungera som spindeln i nätet. Administratören fungerar bland annat som: • chefsstöd till kommundirektör • back-up för registrator • certifierad inköpare • fakturahanterare • huvudredaktör för kansliavdelningens sidor på kommunens externa webbplats, samt intranät I tjänsten förekommer också utredningsuppdrag, författande av tjänsteutlåtanden samt övriga diverse administrativa uppdrag inom kansliet.

Kvalifikationer

För att klara av och trivas i rollen ser vi följande kompetenser: • utbildning på eftergymnasial nivå i ekonomi, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • du är serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med många människor, både externt och internt. • du har god kommunikationsförmåga och kan förmedla information på ett tydligt och pedagogiskt sätt. • du har förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vilja att ta ansvar både för sina arbetsuppgifter men även ha helhetssyn för avdelningens bästa. • du är flexibel och vara positiv till att arbetsuppgifterna som administratör kan komma att variera över tiden. Du klarar av perioder med hög arbetsbelastning. • du har god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet. • du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2018-12-13

Referensnummer: 495/18


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Tillträde: efter överenskommelse Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.


Upplysningar

Jennie Enström,

Telefon: 0152-29161


Fackliga kontaktpersoner

Fackliga representanter nås via kommunens växel Tel: 0152-29100


Skriv ut
Senast uppdaterad: 19 november 2018
Arbete och företagande