NKI-resultat
Nöjd-kund-index (NKI) är ett sammanfattande mått på den totala nöjdheten av kommunens myndighetsservice.
NKI-resultat för 2023-års myndighetsservice
Strängnäs kommuns myndighetsservice till företagare får det sammanvägda resultatet 75 av 100. Det är en marginell sänkning från år 2022 som var 78 av 100.
Totalt har 177 företagare svarat på vår undersökning vilket motsvarar 41 procent av de tillfrågade. Företagare som har haft ett beslutsärende under året har fått frågan om de vill besvara undersökningens enkätfrågor om hur de upplevt servicen inom olika områden.
NUI- resultat för 2023-års upphandlingsservice
Offentliga upphandlingar är en viktig del av hur man uppfattar det lokala företagsklimatet så vi mäter och undersöker också hur våra upphandlingar upplevs. Undersökningen kallas då Nöjd Upphandlings Index, NUI.
För 2023 har resultatet förbättrats från betyg 70 till betyg 72 med en svarsfrekvens på 50 procent vilket motsvarar närmare ett femtiotal svarande. Undersökningen genomförs på ett motsvarande sätt som NKI-undersökningen.
Mer information
Här hittar du mer information och årets resultat från våra näringslivsundersökningar.
Det är sex olika kvalitetsområden som det ställs frågor om och svaren viktas och mäts. Det är grunden till poängsättningen mellan 0-100 och ju högre poängsiffra desto bättre service. I tabellen ser du alla områden och deras betyg och i den undre tabellen ser du betyg på kvalitetsområdena.
Myndighetsområde | Betyg |
---|---|
Miljö- och hälsoskydd | 74 (86) |
Markupplåtelse | 84 (76) |
Brandskydd | 79 (81) |
Bygglov | 81 (80) |
Livsmedel | 75 (74) |
Serveringstillstånd | 57 (65) |
Upphandling | 72 (70) |
I undersökningen mäts sex olika kvalitetsområden och betygssätts.
Kvalitetsområde | Betyg |
---|---|
Bemötande | 81 (82) |
Kompetens | 79 (81) |
Tillgänglighet | 79 (80) |
Rättssäkerhet | 80 (80) |
Effektivitet | 79 (79) |
Information | 76 (78) |
Kontakt
-
Gunilla Malm Lundberg
Näringslivsutvecklare samhällsbyggnad
Telefon:
E-postadress: